12 Nisan 2009 Pazar

CİĞERİME CİĞER YEDİREMİYORUM

Ne zamandır birşey ekleyemiyorum.Çocuklar hastalandı kendilerine daha yeni geliyorlar.Bu seferki biraz daha uzun sürdü.Aslında elim boş durmuyor birşeyler yapıyorum da yayınlayamıyorum.Birincisi folyolu işler öyle hemen bitmiyor ondan yayınlayamıyorum ikincisi Sesicim bize elim sen de yaptı ellerimizi çalışıyoruz ama şimdi kimseye göstermiyoruz .Tüm eller tamamlanınca blogumuzu genele açacağız.Çok güzel harika eller çıktı ortaya.

Bu arada doktorumuz Sabiha Hanım büyük oğluma beslenme anemisi var dedi.Kansız kalmış doğru dürüst yemediği için.Altı ay boyunca hergün bir yumurta ve haftada iki günde tavuk ciğeri yiyecek dedi.Dedi ama demesi kolay yediremiyorum.Ciğer deyince suratını ekşitip yemiycem diyor.Haftada iki günü bırak yarım bile yediremiyorum.Ben de ciğeri değişik çeşitlerde yapayım da belki gaza gelir yer diye uğraşıyorum.Dün akşam da ciğerleri çöp şişe dizip ızgarsını yaptım.Yanınada şehriye pilavı.Bir de çeşit olsun diye Arnavut ciğeri yaptım.Biraz gaza gelip çöp şişin bir tanesini yedi o kadar bunada şükür diyorum.Bakalım daha nasıl yediririm diye düşünüyorum şimdi.Sanki küçüğe kansızlık teşhisi konmuş gibi büyüğün yiyeceklerinide küçük yiyor ters işte ne yapıcan.Ben de bunları yapmışken yayınlayım dedim.Belki birilerinin işine yarar benimle aynı amaç için çalışan vardır dedim.Ama ızgarada gayet lezzetli oldu tavsiye ederim.



CİĞER ŞİŞ VE ŞEHRİYE PİLAVI
Ciğeleri yarımsaat buzlu suda beklet.Daha sonra ciğerleri güzelce doğrayıp temizledikten sonra tuzlayıp çöp şişe dizdim ve ızgarada pişirdik.
Pilav için de iki su bardağı şehriyeyi tereyağında kızarasıya kadar kavurdum tuzunu ekleyip göz kararı kaynar suyunuda ekleyip kısık ateşte pişirdim.




ARNAVUT CİĞERİ
Yine yıkayıp temizlediğim ciğerleri tuzladıktan sonra unladım ve yağda kızattım.Soğanları piyazlık doğrayıp tuzla iyice ovaladımMaydanozu da doğradım.Sumağım yoktu sumak çok yakışıyor normalde.Üstünede kızarmış ciğerlerimi aldım ve yemeye hazır .Afiyet olsun.

9 yorum:

eylulbahcesi dedi ki...

çok severim ciğeri ...çocukken sevmezdim sonra tadını öğrenince vazgeçilmez oldu..nefis görünüyor eline sağlık

embir dedi ki...

aaa gece gece karnımı acıktırdın yahu. Ben arnavut ciğerini çok severim ama ak ciğeri zararlı olmasına rağmen tercih ediyorum daha yumuşak olduğu için midir bilmem ama bayılırım yani. Ohhh olsa da yesem.

nrhnmrl dedi ki...

eylülbahçesi teşekkür ederim canım sağol
embircim ben de seviyorum ama bu çocuklara yedirmek zor oluyor be canım.Bİr de akciğer yazmışsın biz tavukcuya sorduk bunun akı karası olmaz bir tane dedi sen neyden bahsettin kafamı karıştırdın şimdi bi de neden zararlı :=)

GeCe dedi ki...

geçmiş olsun
ciğeri bende çocukken sevmezdim galiba şundan çocukken aldığımız tatlar sınırlı büyüdükçe artıyor o yüzden leziz gelmiyor olabilir

nrhnmrl dedi ki...

teşekkür ederim gece evet haklı olabilirsin :)

BONCUK HANIM dedi ki...

Nurhancım ortalığın hastalık salgınlarına karşı ne yapsakda çaresiz kalıyoruz.Çok geçmiş olsun . bloguma uğrarsan senin için bir hediyem var. Sevgiler

Doğa dedi ki...

Merhabalar iadeyi ziyaret için geldik :) Öncelikle bıraktığınız güzel yorum için tekkur ederım.. :)

Kızım Doğa'ya Akdenız anemisi ( talasemi) teşhisi kondu ıkı hafta önce , babamız da taşıyıcı.

Ciğer sorununu bizde yaşadık ,ciğeri rondodan geçirdikten sonra pilavına karıştırarak yedirdim sorun çıkarmadı , türlü yemeğine aynı şekilde ekledim fark etmedi yedi :) sizde deneyebilirsiniz.

Sevgiler
Şenay GÜL

nrhnmrl dedi ki...

şenay hanım ve minik doğa ziyaretinize çok sevindim bende geçen gün iyice ezdim ve çorbasını yaptım yedi bundan sonra dediğiniz gibi ezip un ufak ederek yedireceğiz artık.Sizede geçmiş olsun çok sağolun

berkbuket dedi ki...

ne zordur iştahsız çocukla uğraşmak benim başımdada var bir tane. benimki nasılsa ciğeri çok seviyor hele kebap dediği benim uydurduğum bir tarif var ona bayılıyor. dene istersen.bloğumda bulabilirsin tarifini.