14 Temmuz 2009 Salı

KEK KALIBINDA BÖREK

Bu tarifi sevgili annekaz'da görmüştüm.Denedim çok beğenildi.Sadece eşim şeklinden dolayı yadırgadı.Ama herkes çok beğendi.Yalnız çok kalın olduğu için pişmesi çooooook uzun sürdü.Fırının saati doldu ben yeniden başlattım doldu yeniden başlattım bu kaç kere oldu hatırlamıyorum sayamadım.Çok yüksek sıcaklıkta değilde daha az ayarda içini pişire pişire yapmak gerekiyor.

MALZEMELER
3 yumurta
1 kilo yufka
bir kase yoğurt
bir bardak yağ
peynir
maydanoz

YAPILIŞI
Bir kabın içine yumurtaları kırıp üstüne yağını ve yoğurdunu koydum.Bu karışımdan biraz ayırdım.Daha sonra bu karışımın içine peniri ezdim daha sonra maydonozu doğradım yufkalardan bir tanesini ayırıp diğerlerini bu karışımın içine parrçalayarak ekledim iyice karıştırıp harmanladım.Ayırdığım bir yufkayı yağladığım kek kalıbına döşedim.Kenarlarını sarkıttım.Bu şekilde hazırladığım kek kalıbının içine hazırladığım karışımı doldurdum ve üstünü sarkıttığım parçalarla kapatıp ayırdığım sıvıyı döktüm ben ayrıca bir tanede yumurta kırıp sürdüm üstüne .Sonradanaklıma geldi bir daha yaparsam içine çörekotu dökücem.Bunada ekledim ama dışına.Fotoğrafı çekerken böreği çevirmeyi unutmuşum sonradan farkettim.
Isınmış fırına koydum.Denemenizi tavsiye ederim.Annekaz'ada teşekkür ederim.
deneyenlere şimdiden afiyet olsun.

10 yorum:

3prenses dedi ki...

ilk defa gördüm.denemeliyim ama.ellerine sağlık.

Nur dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor

embir dedi ki...

canım afiyet olsun, pişmesi uzun sürsede bne görüntüsünü beğendim. Ellerine sağlık.

nrhnmrl dedi ki...

bencede dene 3prenses teşekkür ederim canım sağol

nur ve embir teşekkür ederim sağolun :)

Açalya dedi ki...

Ne kadar guzel bir fikir bu boyle! demek uzun surede pisiyor, ama sanirim sonuca degiyor...ellerine saglik.

Şenay- Doğam dedi ki...

Bence çok iştah açıcı duruyor :) ellerine ve emeklerine sağlık..eminim ki çok lezzetli olmuştur..

Sevgiler..

edaca dedi ki...

yorumun ıcın tsk arkadasım ıstersen yapabılırım sanada :)

canikom dedi ki...

selam
bu leziz böreği yapıcağım.kalıbın çapı kaç cm.acaba.tşk ederim

Adsız dedi ki...

denedim harika oldu misafirlerim de çok beğendi :) emeğinize sağlık

nrhnmrl dedi ki...

Aaa bu yorumlara cevap yazmamışım çok ayıp Nurhan çok ayıp kusura bakmayın lütfen
Açalya evet canım soğuyunca değiyor teşekkür ederim.
Şenaycım çok teşekkür ederim canım sağol
edaca rica ederim
canikom kalıbın çapını sormuşsun yıllar geçmiş üstünden niye böyle oldu anlamadım :(Çapı silikon normal büyüklükte bir kalıp hiç çapını sormak aklıma gelmemişti alırken.
Sevgili adsız adınızı yazsaydınız keşke neyse çok sevindim deneyip hem sizin hem misafirlerinizin beğenmesine ayrıca buraya gelip yorum yazmanızda ayrı bir incelik çok çok teşekkür ederim.Adınızı kullanarak teşekkür etmek isterdim :9
çok sağolun afiyet olsun