16 Aralık 2010 Perşembe

Folyo İşlemenin Aşamaları Yazı Dizisi 3. bölüm



     Dün deseni çizerek folyoya geçirip bırakmıştık.
    Şimdi sırada pergelimizi alıp tıklama yapmaya geldi.
   Tıklama,desende zemin olan yerleri ortaya çıkarmaya yarıyor.Tıklama desenin ön tarafından ve arka tarafından yapılabiliyor.Burada düz bir zemin oluşturacağım için desenin ön tarafından tıklama işlemlerini yaptım.Bu çok yorucu ve bazen de çok uzun süren bir işlemdir.İnsanın eli kolu mahvoluyor ama ortaya güzel bir şey çıkınca insan unutuyor.:)Desene bakıp nerelerin tıklanacağını görebilirsiniz.Ve tıklamayı yine düz bir zemin üzerinde yapıyoruz unutmayın.
  İlk fotoğrafta pergelle tıklamaya başlama kısmı var ikinci fotoğrafta da tıklama yapılmış hali var.Aradaki farkı buradan görebilirsiniz.


    Alttaki fotoğrafta da pergelle nerelerin tıklandığını görebilirsiniz.

     Maksat delikler açmak değil sadece düz bir zemin oluşturmak.Pergelle tıklama işin zor taraflarından biri ama güzel yapılınca da işi en iyi gösteren taraflarından biri.Tıklama işlemi biraz zaman alıyor.Desene göre değişiyor tabii ki de .Bunları tıklamam yaklaşık bir haftayı buldu.Kolu,parmakları ve eli ağrıttığı için uzun sürelerle ve devamlı yapılamıyor.İleride de yapmayı düşünüyorsanız dinlendirmek şart.
     Tüm tıklamalar bittikten sonra bitmiş tükenmez kalemle bütün desenin üstünden gidiyoruz.Yani deseni tekrar çiziyoruz.Ama ayrım yapmadan bütün deseni tekrar çiziyoruz.




Bugünlük bu kadar yarın kabartmalara geçeceğim.Herkese kolay gelsin.İşiniz rast gitsin.




SEVGİLER

7 yorum:

Nedret dedi ki...

Pergelin sivri ucu folyoyu delmiyor mu? El, bilek ağrısı can sıkıcı bak. Hevesimi kırdı:((

nrhnmrl dedi ki...

Nedret ablacım ince bir folyo olmadığı için öyle kolay kolay delinmiyor öyle çok bastırıp kendini paralamaya da gerek yok sadece orada düz zemin oluşturacak kadar bastırmak yeterli ço bastırınca kötü görüntü ortaya çıkıyor zaten evet evet el kol ağrısı can sıkıcı öyle fıtık filan varsa zaten aman ha diyim.Sana direk kabartmalı bir şeyler bulmak lazım.
Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Tıklamaaaa off. Ama çok güzel... Biz kalemle yapıyorduk, onun ucu daha kalın ama sanki pergelle daha güzel oluyor. Fakat daha uğraştırıcı olduğu kesin. Dördüncü dersi bekliyorum hocam:)

fiamma dedi ki...

Çok güzel ama oldukça da zormuş özellikle bilek ve el ağrısı korkuttu beni ama kücük objeler de denemek için pek bir hevesliyim. Şu pergel yerine yaylı bir iğne var hobi malzemesi satan yerlerde gördüydüm, punch iğnesi gibi onun ucunu törpületsek yeni bir çığır açmış olur muyuz acaba?İlla şu pergele çözüm bulmak lazım:)) sevgil ve dostlukla kal,kurs gibi oldu bana paylaşımların teşekkürler...

nrhnmrl dedi ki...

Marifetli Pericim evet eskiden kalemle yapılıyormuş şimdi pergel var evet zor ama daha güzel olduğu kesin.Daha iyi gösteriyor kendini.Dördüncü ders geç oldu ama olsun geç olsun güç olmasın demişler.Sevgiler canım sağol

Evet Fiammacım el,bilek ve sırt için küçük desenler denenebilir.Hevesinizi kırmak için söylemiyorum bunları sadece başlamak isteyenlere bilgi verip ona göre başlamalarını en azında yapmasalar bile bir yerde gördüğünde bakış açılarınıdeğiştirmek ve gereken değerin verilmesini sağlamak için yazıyorum.Punc iğnesi sonuçta oda çok ince uçlu ama denemek lazım törpülemek filan nasıl olur bilemiyorum canım benim biz daha bir çözüm bulamadık bakalım bellimi olur belki bulunur.Sende sevgi ve dostlukla kal.Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

iyi gunler ben bir sey sormak istiyroum ogretmek istiyorum fakat benim bulungum ulkede boyle bir kurs ytok internetten ogrenmem lazim tiklama yontemi nasil olcak bildigimiz tiklama birde bunun folyosu dahami farkli yoksa normal bizim evde kullandigimiz folyo olabilirmi birde video varsa gonderebilrimisniz yada video koyup oyle anlatsaniz olurmu ogrenip ogretmek istiyorum da
ondnada acele ediyorum ama anlatimli video istiyorum eger mumkunse ne olur

nrhnmrl dedi ki...

Merhaba keşke alta bir de adınızı yazsaydınız.
Birincisi bu kadar geç cevap yazdığım için özür dilerim bazı durumlardan dolayı zaman ayıramadım.
İkincisi folyo bildiğimiz mutfakta kullandığımız folyo tabii ki değil bu daha kalını işlenecek kadar kalın.0.8lik.
Üçüncüsü tıklama demir bir pergel elde ediyorsunuz onunla desenin zemin olan yerlerini ince ince pergelle dolduruyorsunuz çok bastırmadan maksat zemin oluşturmak delmek değil.
Videoya gelince belki ilerde olabilir ama şimdi maalesef bunu gerçekleştiremem eğer gerçekten öğrenmek istiyorsanız ismek'in sitesinde basit desenler var bilgisayarınıza indirip oradan seçtiğiniz bir deseni uygulaya bilirsiniz.Sormak istediğiniz herşeyde elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım sevgiler.