3 Ağustos 2013 Cumartesi

SARAY SARMASI



SARAY SARMASI
Görünümünün ben de tatlı yeme isteği uyandırdığı bir sütlü tatlıdır kendileri.Denedim ve denemem başarıyla sonuçlandı.

Muhallebisinin Malzemeleri
1 kg süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı tepeleme un
4 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 paket vanilya
Hindistancevizi

Krem Şanti malzemeleri
1 poşet krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

YAPILIŞI
Yapacağım tepsiye hindistan cevizini hiç boşluk kalmayacak şekilde bolca serdim.Daha sonra Süt,şeker,un,kakao tencereye koyup karıştıra karıştıra ateşte pişirdim.Koyu bir muhallebi oldu.Daha sonra onu blenderla bir güzel çırptım.Çırptıktan sonra kaşıkla alarak tepsiye serptiğim hindistan cevizlerinin üstüne koydum.Fotoğrafta göründüğü gibi fazla kurcalamadan yapmak lazım çünkü alttaki hindistan cevizleri açılıyor.O yüzden dikkatli koymak lazım.Koyduktan sonra iki saat dolapta beklettim.Bu arada krem şantiyi bir bardak sütle hazırladım.Dolapta beklettim.İki saat sonunda krem şantiyide tepsideki muhallebinin üstüne kaşıkla sürdüm.İkinci fotoğrafta görüldüğü gibi.Bir gece buzdolabında beklettikten sonra istediğim büyüklükte keserek kaşık ve bıçak yardımıyla katlayıp tabağa aldım ve biraz daha hindistan cevizi serptim.
Ve artık yemeye hazır.



 Afiyet bal şeker olsun.

Kadir Geceniz mübarek olsun.
Allah herşeyin hayırlısını versin.

SEVgiler

6 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu severek takip ediyorum. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

nrhnmrl dedi ki...

Teşekkür ederim Selda hanım Sağolun.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Çok sevdiğim bir tatlıdır nefis görünüyor ellerinize sağlık :))
Buradaki bloğunuzu da çok beğendim. İzlemeye aldım. Bana da beklerim.
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

nrhnmrl dedi ki...

Merhaba Fatma hanım hoş geldiniz :)
Çok teşekkür ederim sağolun.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

tarifinizi bugün okudum ve hemen yaptım. gerçekten çok güzel ve kıvamlı oldu. ellerinize sağlık.. :)

nrhnmrl dedi ki...

Nurgül hanım teşekkür ederim.Sizinde ellerinize sağlık hem yaptığınız tatlı için hem de yorumunuz için çok sağolun.Sevgiler