14 Mayıs 2009 Perşembe

ISPANAKLI KEK YAPTIM





Bu ıspanaklı keki ikinci yapışım ve çokta severim.Küçük oğlum kuptakini gördüğü zaman anne sen lezzetli birşey yapmışsıııın dedi.Görüntüsünden bile belli yani ne kadar lezzetli olduğu :)
KEK için
4 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
yarım bardak sıvı yağ
2.5 bardak un
1,5 paket kabartma tozu
bir bardak ıspanak
Ispanakları iyice yıkayıp suda haşladıktan sonra blendırdan geçirip bir kenarda hazır ediyoruz.Yumurtaları ve şekeri mikserle 10 dakika kadar çırptıktan sonra içine ıspanağı ve yağını ekleyip karıştırdım.Daha sonra ununu ve kabartma tozunu ekleyip yağlanmış ve unlanmış tepsiye döküp 180 derecede ısıtılmış fırına koyup pişirdim.
MUHALLEBİ İÇİN
Daha sonra 1 litre süte 2.5 kahve fincanı un 2.5 kahve fincanı şeker ekleyip koyulaşasıya kadar pişirdim.
Kek piştikten sonra keki tam ortadan ikiye böldüm.Benim tepsim çok geniş olduğu için ben tepiside iki parçaya ayırdım.Tepsisi küçük olupta iyice kabartanlar keki uzun bir bıçakla ya da iple tam ortadan ikiye bölüp yapabilirler.Kekin kenerlarını bıçakla kesip çıkarttım parçaları da blendırdan geçirebilirsiniz ben elimde ufaladım.Kekin bir parçasını geniş bir tepsiye koydum ve muhallebiden üstüne döküp düzelttim üstüne ikinci parçasını koydum ve onunda üstüne yine muhallebiden döküp düzelttim.En üstüne de ufaladığım kek parçalarını serpiştirip dolaba koydum.Biraz soğuyunca servis yaptım.
Baktım kekten kestiğim parçalardan da artı muhallebiden de arttı .Ben de kupları alıp kekleri paylaştırdım ve üstünede muhallebiyi paylaştırıp yine tozlarından serpiştirdim.
Ne bereketli bir kekmiş.Hem koskoca pasta çıktı hem de beş tane kup doldurdum.Çoookta lezzetli oldu denemeyenlere ısrarla denmelerini tavsiye ederim.Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: