15 Eylül 2009 Salı

DONDURMA KIZARTTIM :)

köyde yaptığım


Daha Trabzon'a gitmeden bir gün önce filan görmüştüm bu tarifi okuyunca da şaşırmıştım ''nası yani demiştim''Uygulamaya fırsat olmadan köye gittim.Köyde evdekilere bahsettim böyle bir tarif gördüm diye onlarda inanmadılar.Sonra bizim CEREN tutturdu'' hadi Nurhan abla yapalım şu kızartmayı'' diye.Neyse biz de amcama siparişlerimizi verdik.

Ertesi günde uygulamaya koyduk.Öyle bir günde ortaya çıkan bir tarif olmadığı için beklemek zorunda kaldık.Tabii ki hiç bir çocuk beklemeyi sevmez ama sabreden derviş misali sonra muratlarına erdiler.Evin dolup taştığı günlerden birinde hazır olan dondurmalarımızı kızartıp ev ahalisinin beğenisine sunduk.Herkes çok beğendi test edip onayladılar.


Daha sonra da İstanbul'a dönünce yaptım..Hem eşimin nasıl olacak donurma kızarır mı? erimez mi ? sorularını yanıtlamak için hem de lezzetini bilen MERT'imin ısrarı üzerine hazırlayıp yaptım.İftardan sonra tatlı sunumunda yerini aldı.Eşim çok beğendi hatta bir tane daha kızarttım hemen ardından.Ondan sonraki akşamda kardeşime ve arkadaşına kızarttım onlar da çok beğendiler.Yani beğenmeyen çıkmadı.


istanbul'da yaptığım


İnternette araştırdığımda çoğunluk model aynıydı bir iki ufak değişiklik yapan vardı kendince birşeyler katan ama ben daha ilk halini bilmediğim için bir şeyler eklemeye cesaret edemedim.

Boş bir gününüzde hazırlayıp dolapta bekletebileceğiniz ve bir misafiriniz geldiğinde de hemen yapıp sunabileceğiniz bir lezzet.Neyse denemek isteyenlere tarifi vereyim.

DONDURMA KIZARTMASI
MALZEMELER
Çok sert olması gerektiği için bu işe en uygun dondurma Maraş usulü diye satılan maraş dondurmalarından bir paket
Kahvaltıda yenilen cornfleslerden bir paket (köyde nestle ile yaptık burada ülkerle nestlenin ki daha güzeldi)

yumurta
kızartmak için sıvı yağ
çikolata sos
YAPILIŞI

Yapılışı için yanınızda bir yardımcı olursa herşey daha kolay hallolabilir.Zira helak olabilirsiniz.
Dondurma kaşığı varsa onunla yoksa ben olmadığı için normal kaşıkla alıp hemen bir poşetin için koyup yuvarlaklaştırıp hemen eritmeden doğru derin dondurucuya attım.Bu şekilde istediğimiz kadar dondurma topları hazırlayıp dolaba atıyoruz.Bu şekilde en az 4-5 saat kadar dolapta bekliyor.Daha sonra ki aşama da cornfleksleri blenderdan geçiriyoruz.Dolaptaki dondurma toplarımızı tek tek alıp bu karışıma bulayıp hemen tekrar buzluğa atıyoruz.Bu işlemi mutlaka tek tek yapıyoruz yoksa eriyor.Bu şekilde de bi 5-6 saat kaldıktan sonra.

Bu sefer yumutayı bir kaseye kırıp çırpıyoruz.Dondurma toplarımızı yine tek tek alıp önce yumurtaya sonrada blederdan geçirdiğimiz cornflekse iyice bulayıp yine hemen buzluğa atıyoruz.Ben köyde yaptıklarımı poşete sarmıştım.Burada yaptıklarımı ise daha önceden bölmeli pakette aldığım dondurma kabını kullandım.

Bu şekilde bir gün buzlukta bekledikten sonra yine bir yumurtalı karışıma bulayıp yine cornflekse iyice bulayıp tekrar buzluğa koyuyoruz.Köydeki yaptığıma bu işlemi 2 kere yaptım buradakine 4 kere yaptım cornfleksinden mi nedir bilmiyorum ama yeterli kalınlığa ulaşmadığını gördüğüm için bir kaç sefer daha yaptım.Bu şekilde de 5-6 saat bekledikten sonra istediğiniz zaman dondurmalarınızı kızartabilirsiniz.


Eğer çok fazla kızartacaksanız fritöz varsa iyi olur yoksa derin bir kap ta olur.Biz de fritöz olamdığı için cezveye yağı doldurdum.Cezvede yaparsanız yağı doldururken dondurmanın da girince taşırma hesabını yapmanız gerekiyor.

Yağı iyice kızdırdıktan sonra dondurma toplarımızdan birini alıp içine yavaşca bırakıyoruz.10 saniye kadar pişirdikten sonra alıp üstüne hazırladığımız çikolata sosunu döküp hemen servis yapıyoruz.

Ben çikolata sosumu kendim hazırladım.Göz kararı biraz süt, şeker ,nişasta ve kakaoyu karıştırp pişirdim.İsteyen hazırlardan alıp yapabilir.


İşte böyle deneyecek olan herkese şimdiden afiyet olsun.
:)

4 yorum:

Nedret dedi ki...

Pes amma da sabırlısın.Ben hamuru bir iki kere buzdolabına koyup çıkartılıyor diye asla Sana böreği yapmadım.Her konuda sabırlıyımdır da yemek şip şak yapılmalı.Sevmeyince insan yemek yapmayı...
Ellerine sağlık diyeyim bâri değil mi?Çok lezzetli olduğuna eminim.Bu kadar emek verince..

nrhnmrl dedi ki...

neduk ablacım böyle anlatınca çok uzun geliyor ama hızlı hızlı yapıldığı için anlatmasından daha kısa sürüyor.teşekkür ederim.

Şenay- Doğam dedi ki...

Ben ki bir dondurma manyagıyım :) bu sekılde bır lezzetı kesınlıkle tatmam lazım.. bunu yapmam lazım.. :) Ellerine ve sabrına saglık Nurhancım.. ınan sana ımrendım.. masallah sana arkadasım..

nrhnmrl dedi ki...

teşekkürler şenaycım dene bence de Doğa'nın da senin debayılacağından eminim sevgileer