18 Aralık 2010 Cumartesi

Folyo İşlemenin Aşamaları Yazı Dizisi 4. bölüm

   Merhaba dün yazımın yayınlamam gereken 4. bölümünü yazamadım.Bu sefer de modemin azizliğine uğradım.Modem bozulmuş dün Metro Net'i arayıp haber verdik değişilecek dediler ve bugünde gelip değiştirdiler.Kendilerine teşekkür ediyorum.


   Neyse kaldığım yerden devam edeyim.En son pergelle tıklamayı ve tıklama işi bittikten sonrada desenin tekrar çizilmesini görmüştük.Geri dönüp hatırlamak isteyenler için buradan link vereyim. 
   Bu günde kabartmaya geldi sıra.Tıklamayı desenin ön tarafından yapmıştık.Kabartma için desenin arka kısmını çevirmemiz gerekiyor.Burada fotoğraf daha çok koydum bazen anlatmak işe yaramıyor görmek yeterli olabiliyor.Ben şahsen pek bilgim olmayan ya da hiç bilgim olmayan şeyleri anlatımlardan ziyade görerek daha iyi anlayabiliyorum.Bu yüzen fotoğraf bayağı koydum anlaşılmayan kısım olursa yine cevaplamaya çalışırım.Bazı fotoğraflar için de şimdiden özür dilerim.Ya çektikten sonra nasıl görünüyor diye kontrol etmeyi unutmuşum ya da çok sıkışık bir anda çekmişim geri dönüşüm olmamış.Ama yine de işe yarayacağından eminim.
Şimdi bu deseni çizip tıklama yaptığımız kısım yani ön taraf oluyor.

  Folyoyu alıp arkasını çeviriyoruz.İşte burasıda kabartmaları yapacağımız arka taraf oluyor.Kabartma yaparken folyonun altına küçük havluyu koyuyoruz ve bunun üstünde işlemleri yapıyoruz.
   İlk önce 6B kalemle çiçekleri ve yaprakları ne çok ne de az orta kararda bastırarak kabartıyoruz.Çiçeğin her yaprağı ayrı ayrı kabaracak iki yaprağın arasını birleştirmeyin.Fotoğrafta da dikkat edilirse görülüyor.sol taraftaki çiçek ve yaprak kabartılmış sağ taraftaki çiçek ve yaprak kabartılmamış aradaki farkı görebilirsiniz..Kurşun kalemle kabartma işini yaptıktan sonra tükenmez kalemi alıyoruz.Çiçeğin yapraklarına üç dört tane aşağıdan yukarı çizikler atıyoruz ki gerçek çiçeğe benzesin.Bazıları sadece kabartıp bırakıyor.Ama çizgileri atınca işin havası da değişiyor çiçeğin havası da değişiyor eee dolayısıyla sizin havanızda değişiyor :)
Şimdi yapraklara geldi sıra yaprağı kabarttıktan sonra gerçek yaprakların arka kısmını düşünün küçük küçük damarları vardır.İşte o damarların görüntüsünü elde etmek için yaprağında ortadaki damar kısmında yanlara giden çizgiler atıyoruz.Çok yakından çekim yapınca folyo olduğu için parlama yapıyor .


   Burada da sol taraftaki çiçek kabartılıp tükenmez kalemle damar çizgileri atılmış halde sağ taraftaki çiçek ve yaprak sadece kabartılmış ama çizgileri atılmamış halde.Aradaki farkı görebilir ve nasıl göründüğüne buradan da karar verebilirsiniz.

   Bu yöntemle desendeki bütün yaprakları ve çiçekleri kabartıp tükenmez kalemle damar çizgilerini atıp çiçek ve yaprakların işlerini tamamlıyoruz.Sakın çiçeklerin orta yerlerine bir şey yapmayın oralara boncuk koyacağız.Güllerin kenar yapraklarının önündeki kısımada ve şekli gibi olan yerede şeklin gelişi gibi hafif yan çizgiler atıyoruz.Kendinizden de bir şeyler katabilirsiniz.

   Bu da ortadaki kısımın kabartıldıktan sonra önden görünüşü.Unutmayın kabartma ve işleme olarak yaptığımız her şey arka taraftan yapılıyor.Ben önden de nasıl göründüğünü göstermek için önden çektiğim fotoğrafları arada koyarım.
Desenden bakınca görüldüğü gibi çiçeklerin ve yaprakların üst ve alt kısımlarında kıvrımlar var bunları da yine arkadan tükenmez kalemle şeklin içinden gidiyoruz.

   Buradan da görüldüğü gibi çiçeklerin çevresindeki yerlere ve üstlerindeki şekillere yine arkadan ve yine tükenmez kalemle aralıklı aralıklı noktalar koyuyoruz.

   Bu da işlerin yapıldığı arka kısımdan görünüm bulanık çıkmış.
   Bu da yine arkadan görünüm pek çok yeri tükenmez kalemle noktalama işlemi ile tamamlıyoruz.Noktalama yaptığımız yerlerde kurşun kalemle kabartma yapmıyoruz.Sadece tükenmez kalemle yapıyoruz işlemleri.Ve bunların hepsi havlunun üstünde yapılıyor ve dikkatli bir şekilde yapılıyor ki eliniz fazla giderse folyo yırtılabilir.Bunun için dikkat dikkat :)Gerçi ilk işler de oluyor yırtılmalar el alışasıya kadar ayarı oturtunca hatalar azalıyor.

Bu da yine arkadan bir görünüm.



   Şimdi işlenmemiş yerimiz kalmadı.Tüm kabartmaları,noktalamaları ve çizgileri yaptık.
  Şimdi yapılması gereken şey desenin ön tarafından özellikle tıklamaların olduğu yerdeki bütün desenlerin üzerinden giderek deseni tekrar çiziyoruz.Bu işlemede indirme diyoruz. Kabartırken kalkan her yeri önden ve düz bir yerde  tükenmez kalemle deseni tekrar çizerek kenarlarını belli ediyoruz.Bu işlem de çok önemli.Bu fotoğrafta soldaki kısım kabartma ve işlemelerden sonra indirilmiş hali sağdaki kısımda kabartmalardan sonra indirilmemiş hali.Bütün deseni soldaki gibi yapmak için deseni üstünden tekrar çiziyoruz.



   Tek yer kaldı o da ortada  görünen düz kısım.Burayı yapabilmek için desenin ön tarafını çevirip cetveli elimize alıyoruz.Orta yerden dışa açılan düzgün aralıklı çizgiler atıyoruz.Bunu da yaparken havluyu değil tezgahı koyuyoruz folyonun altına.Ve biraz bastırarak çiziyoruz bu çizgileri.Fotoğrafta göründüğü gibi bir desen ortaya çıkıyor ama işi bitmedi.


   Şimdi de folyonun arka kısımını çeviriyoruz.Bu sefer de önden çizdiğimiz çizgilerin tam ortalarından çizgiler atıyoruz bunu da yine tezgahın üstünde yapıyoruz.




Ve ortaya böyle bir görüntü çıkıyor.

   Şimdi folyomuzun arka kısmını çevirip altına yine bir havlu koyup ya direk parmağımızla ya da parmağımıza başka bir bez dolayıp onunla sadece çiçekli olan kısımları biraz kabartarak boyut veriyoruz.Önden bakınca oralar kabarık kabarık durup daha güzel bir görünüm elde ediyoruz.


   Dikkat edilirse kabarıklıklar fark ediliyor.
    Eveeet işte folyonun desenin işleme kısmı bitti.Yarında doldurma kısmını göstereceğim.Bu hali ile sakın üstüne birşey koymayın bütün işiniz bozulabilir.Dikkat etmek gerekiyor.Özen göstermek gerekiyor.


1. bölüm
2.bölüm
Bugünlük bu kadar.Herkese keyifli günler .


SEVGİLER











9 yorum:

Nedret dedi ki...

Vallahi süper. Küçük bir el aynası ile başlamalı. Hevesim iyice kabardı:)) Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sen yaparsın Nedret Ablacım. Küçük bir kutu da olabilir. Nurhan beni de heveslendiriyor. Evde malzemelerim öylece duruyor. Ben de ufak birşeyle başlamak istiyorum tekrar.
Eline sağlık Nurhan'cım.
Bu arada en iyi öğrenciler ikimiz olduk. Hiç devamsızlık yapmıyoruz:)

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor ama bir o kadar da zoooooooooooorrr valla hiç bu kadar zor olacağını tahmin etmemiştim.ellerinize sağlık çok güzel olmuş gerçi daha da işlemi varmış
sevgiler

nrhnmrl dedi ki...

evet Nedret ablacım sen başla ben yanındayım fiziki olamasamda sevgiler

Evet marifetlim yazık malzemelere değerlendir bence de.Evet yazı dizimin sonunda size özel teşekkür var zaten.Sevgiler
sezobigo evet ben de herkes nasıl olduğunu öğrensin istedim.Teşekkür ederim evet daha işlemlerimiz var. Sevgiler

MAYRI dedi ki...

Maşallah diyeyim öncelikle.Vallahi kıskandım...ne güzel çalışmışsınız. Yarım bıraktığım folyoma bir iki dokunuş yapma ihtiyacı duydum vallahi..
Sevgiler
<:))

Adsız dedi ki...

çok güzel bir anlatımdı teşekkur ederiz.tıklamayı yapabıldım ama kabartma olmadı hala inceliyorum nerde hata yaptıgımı.

nrhnmrl dedi ki...

Öncelikle teşekkürler keşke isminizi yazsaydınız.Tıklamayı hallettiyseniz işin en önemli kısımlarından biri gitmiş.Kabrtma neden olmadı acaba tıklamadan sonra tüm desenin üzerinden bir daha tükenmez kalemle gittiniz değil mi?
Sonra kurşun kalemle kabartıp tükenmezle iç hareketleri vereceksiniz umarım bulur ve devam edersiniz yorum bıraktığınız için sonsuz teşekkürler.
SEvgiler

Unknown dedi ki...

Hayırlı günler, ben kalemle tıklama işlemini yaptım ancak alüminyum folyo büküldü. Ben folyoyu ütüleme yapmadan başladım acaba ondan mı oldu bilmiyorum. Nasıl düzeltebilirim, tekrar hayırlı günler. Mustafa Akbulut

nrhnmrl dedi ki...

Mustafa bey merhaba folyonuzun bükülmesinin iki nedeni olabilir ya folyonuz olması gerekenden ince ya da tıklama yaparken altına kalın birşey koydunuz. Desenin ön tarafından tıklama yaparken altına ya hiçbirşey koymuyorum ya da tek kat gazete kağıdı koyuyorum alan geniş değilse onada gerek yok aslında . Ama desenin arka tarafından yapılan bir tıklamaysa o zaman tezgâhımı kullanıyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Ayrıca ben kalemle değil daha zor oluyor ama çok daha düzgün bir iş çıkıyor ortaya pergelle tıklama yapıyorum. Bir deneyin aradaki farkı göreceksiniz. Ama zor oluyor diyorsanız tabii ki sizin tercihiniz. Kolaylıklar dilerim.