19 Aralık 2010 Pazar

Folyo İşlemenin Aşamaları Yazı Dizisi 5. bölüm

Merhaba folyo işlemede yavaş yavaş sona yaklaşıyoruz.Ama hala bir kaç işi var.İşte bugünde o geriye kalan işlerden birini göstereceğim.Folyodan yaptığımız deseni alçılayıp bozulmasını engelleyeceğiz.Eskiden bu iş için silikon kullanılırmış hiç bilmiyorum sadece duydum.Ama ona silikon mu dayanır çözemedim.
Şimdi aşağıda alçılama işlemini yaparken kullanacağımız malzemeler var.Bunları tanıtayım.İlk önce şunu söyleyeyim ki ben sürekli bir şeyler yaptığım için azar azar değilde herşeyden epeyce aldım.Böyle daha ekonomik oluyor.
Alçılama malzemeleri
Beyaz tutkal.(Önceden Polisan ve Marshall'ın tutkallarını kullandım onlarda iyiler bu sefer ki gittiğimizde bunu  tavsiye etmiş satan beyefendi hem diğerlerinden daha uygundu fiyatı o yüzden Düfa marka tutkal aldık)
Tutkalın hemen önünde duran alçı.Burada iki çeşit alçı bulunuyor.Geç donan alçı ile çabuk donan alçıdan aynı ölçüde alıyorsunuz ve ikisini bir kapta karıştırıp alçılama yapacağınız zaman oradan alıyorsunuz.Ama dikkat edilmesi gereken nokta ,ikisi de eşit ölçüde olacak ve iyice karıştırılacak.
Alçının sol tarafında atmayıp sakladığınız bir kutu ve üstünde artık kullanmadığınız ve bu işlere tahsis ettiğiniz bir bıçak kahvaltı bıçakları iyi oluyor bu iş için.
Ve sağ tarafta da esas kızımız :) yani deseni uyguladığımız folyo

Kabın içine bir miktar alçı koyuyoruz.
 
 Alçının üzerine beyaz tutkal döküyoruz.Ve ikisini.hiç topak kalmayacak şekilde bir güzel karıştırıyoruz.

 Ne cıvık ne çok koyu olacak sürülebilir kıvamda olunca folyonun arka tarafını çeviriyoruz..Bıçakla alçıdan alıp desenin her yerine gelecek biçimde ve düzgün bir şeklide yayıyoruz.Bu işlemi yine desenin altına havlu koyarak yapıyoruz ki boyut verdiğimiz yerler inmesin. 
               

Bıçakla iyice düzelttikten sonra tek kat peçeteyi düzgün bir şekilde sürdüğümüz alçının üstüne örtüp birazcık bastırıp onun alçıya yapışmasını sağlıyoruz.Geriye kalan alçıyı da ziyan etmiyoruz ağzını iyice kapatıp poşete koyup ağzını bağlayıp saklıyoruz bir daha lazım olduğunda oradan kullanıyoruz.Koyulaşmışsa az daha tutkal katıp karıştırıp kullanıyoruz.

                                          

        
Evet şimdi bunu ulaşılamayacak ve ellenemeyecek bir yere kaldırıp bir süre unutuyoruz.Bunda alçı biraz kalın olduğu için donması daha geç oluyor.Kuruması için en az iki gün bekleyin.İki gün sonra şöyle bir elleyip kontrol etmek için bir dokunun eğer taş gibi sertleşmişse kurumuştur.
Evet bugünlük bu kadar yarın sırada mürekkepleme işlemi var.Ama ilk önce temizlik yapmak lazım.Yarın görüşmek üzere herkese keyifli günler.


Önceki bölümlere ulaşmak için:
1. bölüm
2.bölüm
3.bölüm
4.bölüm


SEVGİLER

5 yorum:

Nedret dedi ki...

Tamam, bekleyelim bakalım kurusun. Folyo alabileceğim bir internet adresi biliyor musun? Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ben işte o silikon kullananlardanım:) Bana daha kolay geldi ama bunu da denemeden bilemiyorum tabi. Bir de ağır olmuyor mu diye sormak istiyorum Nurhan'cım.

nrhnmrl dedi ki...

Hiç araştırmadın Nedret abla bir bakayım ben
Marifetli perim daha kolay geldi demişsin doğrudur hazırlama derdi yok bekleme derdi yok ama ona silikon nasıl dayanır.Ağır bilmem kutuya yapıştırıyoruz işte öyle bir ağırlık hissetmedim belki sürekli kullandığım içindir. :)

Ayza dedi ki...

Gerçekten büyük bir keyif ile okudum. İlk işte böyle birçalışma biraz zor amadenemeye değer :)) Ellerinize sağlık :)

Ayza dedi ki...

Gerçekten büyük bir keyif ile okudum. İlk işte böyle birçalışma biraz zor amadenemeye değer :)) Ellerinize sağlık :)