11 Ekim 2010 Pazartesi

İTHAL İNEK,LUGANO,URUGUAY,NE HALLERE DÜŞTÜN TÜRKİYE


DÜZELTME: Bu yazıyı yayımlarken mail adersime geldiğini yazıp gerçekte kime ait olduğunu araştıramamıştım.Aslında tahmin ediyordum tahminimde yanılmamışım:).Biraz önce  aldığım bir maille araştırmaya başladım ve gerçek sahibini buldum.Hem yazarının adı ile hem de eksik olan yazının tamamı ile birlikte değiştiriyorum.
Bana mail atarak bu yazının kime ait olduğunu öğrenmeme  neden olan Ümit Engin Özer Bey'e teşekkür ediyorum.
Bu mail az önce geldi, kesin bloğuma koyalıyım okumayan kalmasın dedim. 
Sonumuz hiç hayra alamet değil sen büyüksün Allahım :(




Üretme tük'et durmak yok yola devam et

Devl'et

Cumhuriy'et


Siyas'et
Hüküm'et
Muhalef'et
Adal'et
Medyamız dördüncü kuvv'et

*

Bu kadar çok kullanırsan, biter tabii birader... İthal inekler geldi nihay'et!

*

Üç tarafı denizlerle çevrili olmasına rağmen çipurayı çiftlikte yetiştirmeyi başaran Türkiye, dünyanın en güzel meralarına sahipken, ineği de taaa Uruguay'dan getirmeyi başardı.

*

Yeterli ineğimiz yok çünkü.
Koyun sayımız iyi.
Öküz de getireceklerdi aslında.
Şöyle bi baktılar etrafa...
E yeteri kadar var.

*

Var ama, hayvan başka şey...
Hayvancılık başka şey maalesef.

*

(Bakın, bu Uruguay'dan ilk önce Lugano gelmişti bize; Başbakan'ın takımı Fenerbahçe'ye... Tosun gibi çocuktur maşallah, bonservisi 6.5 milyon Euro'ydu, 4 yılda ödenen para 14.5 milyon Euro... Uruguay ineklerinin tanesi, 1.800 Euro... 8 bin tane gelecek, onlar da 14.5 milyon Euro... Hadi diyelim, inek yetiştiremiyoruz... Bi tane Lugano yetiştirip Uruguay'a göndermeyi becerebilseydik, inekler bedavaya gelecekti yani... O nedenle, Lugano'nun kaptanı olduğu Uruguay milli takımı Dünya Kupası'na katılıyor... Biz ise Uruguay ineklerinden mangal yapıp, Kupa'yı televizyondan seyredeceğiz anca.)

*

Top çevirmeyi bırakıp, kıyaslarsak...
Türkiye'nin nüfusu 72 milyon.
Alt tarafı 10 milyon ineği var.
Uruguay alt tarafı 3.5 milyon kişi.
13 milyon ineği var.

*

Netice itibariyle öz'et?

*

Üç çocuk değil marif'et...
Üç inek yapmak mahar'et.


YILMAZ ÖZDİL
SEVGİLER

2 yorum:

Nedret dedi ki...

Ne kadar doğru:)))

nrhnmrl dedi ki...

malesef evet Nedret abla