3 Kasım 2010 Çarşamba

3D ORİGAMİ ŞAHESERLERİ



  
           Japonların kağıt katlama sanatını hepimiz biliyoruz.Hatta hatılıyorum küçükken TRT'de gösterirlerdi elimizde kağıt hazır beklerdik yapmak için gerçi onların hep kenarda daha önce yaptıkları vardı ama olsun yetişebildiğimiz kadar ile yapardık.Çokta eğlenceli olurdu kağıttan bir şeyler çıkartmak.
Bu Japonlar tabbi ki bizim onların yaptığı şeyleri öğrendiğimiz zaman ki halleriyle kalmayıp işi boyutlandırmışlar.Origamyide 3 boyutlu hale sokmuşlar.Ne de iyi etmişler.Çok güzel, insanın hayranlıkla bakacağı şeyler ortaya çıkmış.
           Oğlumu okula yazdırmak için muhtardan kağıt almaya gittiğim zaman muhtarlıkta çalışan kızın  masasında görmüştüm ilk defa çok güzel bir kuğu idi.Tabii incelerken hemen sordum ''Bunu kim yaptı?'' diye ''yeğenim yapıp hediye etti'' demişti.Çok hoş duruyordu sonra nette aradım birşey bulamadım taa ki dün 10marifetteki  arkadaşlardan biri bununla ilgili bir yazı yollayınca anladım ki aramayı bilememişim :))
       O yazıdan sonra google amcama sordum ki karşıma müthiş güzellikler çıktı kağıt harika bir madde ve insanın elinde nelere dönüşüyor.Nasıl emek verip sabır etmişler ve bu güzellikleri ortaya çıkarmışlar.Bir kez daha anladım ki tek engel hayal gücümüzün sınırları yapılamayacak şey yok yani.İşte yapılanlarıdan bir kaç resim ve daha fazlasına ulaşabileceğiniz  linkler.

 Abajurun alt kısmını 3d origami ile yapmışlar.


Harika bir uçak yapım aşamaları ile beraber

 Burada da harika işler var bu abajur gibi
 
Video sitesi
Neyse benim de ilk bulduğum fırsatta denemesini yapacaklarım arasında yerilerini aldılar 3d origami.
Daha yetmedi 3d origami yazın googla bakın neler göreceksiniz.

SEVGİLER

2 yorum:

embir dedi ki...

yazını keyifle okudum, bende elimde kare kağıdımla bekleyenlerdendim, ne çok şey öğrenmiştim o programda ya, gerçi bunların yanında bizim öğrendiklerimiz bişi değilmiş:)

nrhnmrl dedi ki...

embircim evet bize göre çok şey öğrenmiştik ama adamlar aşmış :))
sevgiler