2 Ağustos 2012 Perşembe

Harika bir kurabiye ''TIRTIL KURABİYE''

                                                 TIRTIL KURABİYE

Malzemeler
1 paket (250gr) tereyağ(oda sıcaklığında)
3.5 çay bardağı pudra şekeri
1.5 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
YAPILIŞI
Bütün malzemeleri bir kaba alıp  güzelce yoğuruyoruz.Bunun olmazsa olmazı tırtıl kurabiye kalıbı.Ben İstoç'tan bulup aldım.Ama pazarlarda da satılıyormuş.Tanesi 1tl imiş.Yoğurduğum hamurdan kalıbın içini dolduracak şekilde koyup baş parmağımla tek seferde iterek tepsiye belli aralıklarla diziyorum.İlk seferde kalıptan çıkarma işlemi sırasında epey bir zorlandım ama yaptıkça pratik kazanıyorsunuz ve sonraları herşey daha kolay oluyor.İnanılmaz lezzetli bir kurabiye oluyor.Hem de çok bereketli bu tarifle ve benim tepsimle 3 tepsi filan oluyor.Yiyen bayılıyor.Bilen bilir zaten bilmeyenlere de mutlaka denemesini tavsiye ediyorum..
170 derece fırında pembeleşesiye kadar pişecek.Fırından çıkarınca hemen kurabiyeleri tepsiden almayın birazcık soğutun zira ilk başta yumuşacık olduğundan alırken parçalanmalar olabiliyor.Ya da almak zorunda kalırsanız(başka tepsi yoksa mesela) çok dikkatli alıp üst üste gelmeyecek şekilde bir yere koyun.
Bir parça tırtıl kalıba koydum

Tırtıl kalıbın önden görünüşü
                                        Baş parmakla bastırıp tek seferde çıkartıyoruz.

Tepsiye dizilmiş hali 
tırtıl kurabiyenin pişmiş hali

Herkese şimdiden afiyet olsun.
Fotoğraf makinemin tarihini düzeltmeyi hep unutuyorum olmaz ki ya :)Yanlııış yanlış
Sevgiler

2 yorum:

NOWACRAFT dedi ki...

Merhaba, kurabiyeler nefis görünüyor, canım çekti. :) Blogunuzu yeni gördüm ve çalışmalarınıza hayran kaldım, özellikle rölyeflere. Takibimdesiniz, paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.Sevgilerimle...

nrhnmrl dedi ki...

nowacraft teşekkür ederim.Güzel yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim.Sağolun.