2 Temmuz 2009 Perşembe

DONDURMALI İRMİK HELVASI

Biliyorum fotoğraf çok kötü daha öncede bahsetmiştim fotoğraf makineme bir haller olduğunu aynı şeyin 23 tane fotoğrafı çekilir mi çektim ve içlerinden insan içine çıkabilme hakkının bu olduğuna karar verdim.Fotoğraf için özür dilerim.
Amma velakin tadı çok güzel.
İrmik helvasını çok severiz ve bu yüzden de sık sık yaparım yaz gelipte dondurmada işin içine girince daha da güzel oldu.Herhangi bir irmik helvası tarifiniz yoksa aşağıdakini deneyebilirsiniz.Arayada dondurmayı sıkıştırdınız mı tamamdır.:)

İRMİK HELVASI
2 su bardağı irmik
2 su bardağı şeker
3.5 su bardağı süt (ben çocuklarda yediği için besleyiciliği daha da artsın diye sütü tercih ediyorum ama siz su ile de yapabilirsiniz )
100 gr tereyağı
Bu tarifimde fıstık yok çünkü ben fıstıklısını sevmem ama dileyen ekleyebilir.
YAPILIŞI
Tencereye tereyağını koyuyorum.Tereyağı eriyince irmiği ekleyip kısık ateşte karıştırarak irmiği kavuruyorum.İrmik kavrulunca kaynattığım sütü irmiğin üstüne döküyorum ve bir kez daha karıştırıyorum.Sonra şekerini ileve edip bir kere daha karıştırıyorum.Sütü çekince ocağı kapatık tencerenin de ağzını kapatım demlenmeye bırakıyorum.Demlendikten sonra karıştırarak borcama alıyorum.Dondurmalı yapacaksanız eğer soğuk olması gerekiyor yoksa dondurma erir. :)
Soğuyan irmik helvasından kaşıkla bir kasenin yarısın kadar doldurup iyice bastırıp düzleştirdikten sonra araya istediğiniz kadar dondurma koyup kasenin boş kalan kısmınıda irmik helvasılya doldurup üstünü düzleştirip tatlı tabağına ters çeviriyoruz.
İşte dondurmalı irmik helvamız hazır afiyet olsun.

Hiç yorum yok: