28 Mart 2012 Çarşamba

Maden Suyu İle Yaptığım Börek

Merhaba
Bugün yine bir tarifim var.Bu böreğim çok güzel oluyor.Beğenmeyen çıkmadı şimdiye kadar hem de pratik.


Bu arada börekleri tabağa orantısız koymuşum görüntü için kusura bakmayın.
Malzemeler
5 yufka (bazı yufkaların içinde 3 tane oluyor insan fark edemeyebiliyor bazen dikkat!)
Peynir (ben marketten böreklik peynir diye alıyorum güzel oluyor ama sevdiğiniz başka bir peynir de olabilir belki denemek lazım).
Peynirli sevmeyenler için kıymalı iç de hazırlaya bilirsiniz.250-300gr kıyma yetiyor.Bol soğan doğrayıp, pişirip soğuttuktan sonra araya konulması gerekiyor.
Sıvı yağ
1 şişe maden suyu
1 yumurta


Yapılışı
   Böreği yapacağım tepsiyi bir güzel yağladım.İlk yufkayı alıp her yerini bir güzel yağladım.Ve tepsiye kenarları birazcık aşağı sarkacak şekilde serdim.
   Sonra ikinci ve üçüncü yufkaları da sırayla bir güzel sıvı yağ ile yağlayıp diğerinin üstüne koydum.Ama bu sefer hepsi tepsini içinde kalacak şekilde koydum.
   3 yufkayı yağlayıp koyduktan sonra peyniri elimle her yere yaydım.
   Sonra kalan diğer iki yufkayı da sırayla sıvı yağ ile yağlayıp tepsiye koydum.
   Bütün bu işlemlerden sonra böreği dilimlere ayırıp bir şişe maden suyunu böreğin her yerine gelecek şekilde üstüne döktüm.
   Bu şekilde buzdolabında bi yarım saat kadar beklettim.Beklediği zaman daha güzel oluyor.Hatta akşamdan hazırlayıp sabaha kadar bekletip gündüzde pişirebilirsiniz.
   Beklemeden sonra 1 yumurtayı kasede çırpıp (ben beyazını sarısını ayırmıyorum) böreğin her yerine sürdüm.Isıtılmış fırında olur soğukta olur.200-250 derecelik fırına attım.Nar gibi kızarasıya kadar pişirdim.
   Piştikten sonra fırından çıkardım üstüne elimle biraz su serptim ve hemen üstünü küçük sofram ile örttüm.Başka bir tepsi ile de örtebilirsiniz böreğin yumuşak olması için.O şekilde bi 30 dakika bekledikten sonra önceden kestiğim yerlerden bir kez daha kesip tabağa aldım.
   Mutfakta kullanılan makaslada çok güzel kesilebiliyor.Eğer varsa tabii.Ben benimkini fırını ısıtmaya aldığım zaman tepsinin içinde unutmuşum sıcaktan eriyip tepsiyle bütünleştiğinden beri kullanamıyorum:)
   Sonrada bir güzel ikram ediyorsunuz.Ya da oturup afiyetle yiyorsunuz.


Sevgiler

6 yorum:

Adsız dedi ki...

En sevdiğim ve baştacım olan böreklerdendir kendileri. Genelde yapıp dipfirizime de atarım acil durumlar için (çiğken tabii). Ellerine sağlık afiyetle.

Adsız dedi ki...

Tamam Nurhancığım, hiiç sorun değil; orantısız yerleşen tabağı ben alayım:)Sen yenisini hazırla canım.
Yapımı kolay ama çok lezzetli tariflere şapka çıkarıyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler.

nrhnmrl dedi ki...

Teşekkür ederim Dilekcim.Bende atıyorum çiğken tabii demişsin ama ben pişmişken de atıyorum çıkarıyorum çözüldükten sonra bi de ısıttınmıydı oldu bitti.
Sevgiler.

nrhnmrl dedi ki...

ahestecim ne demek afiyet olsun.Hemen hazırlarım.Çok teşekkür ederim.Sevgiler

SARI MELEK dedi ki...

Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık. Annemin böreği bu. Oda yapar, çok da harika oluyor. Herkese tavsiye ederim. Rejime başladığım bu günlerde böyle güzellikler görmek pek de iyi olmuyor açıkçası. Kendimle savaşıyorum:))

nalan dedi ki...

baştan çıkarıcı Nurhanım,yapma bana böyle şeyler şu saatte yaaaa