20 Kasım 2012 Salı

Kakaolu Browni Kurabiye

Merhaba
Bu kakaolu ıslak kurabiyeyi okulun açıldığı zamanlar keşfetmiştim.Browni kurabiye de deniliyor.Hem ev ahalisi hem de yapıp ikram ettiğim misafirler tarafından oldukça beğenildi.Çerez gibi gidiyor güzel oluyor :).Yapmanızı tavsiye ederek tarife geçeyim.
Malzemeler
Hamuru için
125gr tereyağ
3 yemek kaşığı kakao
1 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
Şerbeti için
2 çay bardağı toz şeker
2 çay bardağı su
Şerbeti önceden çukur bir kaba koyup ara sıra karıştırarak şekerin erimesini sağlamak gerekiyor.Kaynatmak yok !
Yapılışı
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını yumurtayı şekeri sıvı yağı yumurtayı biraz yoğurduktan sonra unu ve vanilyayı ekleyip bir güzel yoğurdum.Normal kurabiye hamuru kıvamında olacak çok yumuşak ya da çok katı olmayacak.
İstediğim büyüklükte parçalar koparıp yuvarlayarak tepsiye dizdim.170 derecede ısıtılmış fırına koydum.herkesin fırını farklı zamanda pişiriyor olabilir ondan zaman vermek istemiyorum.Kurabiyeler pişince şekerini tamamen erittiğim şerbetin içine kurabiyeleri koydum bir kaç saniye tutup çıkardım.Ben küçük kek kalıplarının içine aldım şerbete batırdıktan sonra ama bir tepsiye de dizebilirsiniz. Kek kalıplarında daha şık duruyor hem de içinde şerbetini daha iyi çekiyor.Bizim evde çok sevildi eğer denememişseniz mutlaka ilk fırsatta deneyin derim.








Afiyet olsun şimdiden.

Hiç yorum yok: