11 Haziran 2018 Pazartesi

''Bir Tatlı Huzur'' ve ''Olağanüstü Bir Gece''

 Merhaba,
Dondurma çubuklarından yaptıklarımdan sonra bunlara merak saldım :) Dondurma çubuklarından yine bir şeyler yapıyorum arada ,önceki yaptıklarımda  satıldı yani  uçup gittiler elimden.Böyle olunca  değişik bir şeyler ekleyeyim işlerime dedim. Kırnap ,kitap sayfaları ,tutkal ve sabır mevcutsa yapılabilecek en güzel işlerden ilan ediyorum kendisini. Tutkalın kuruması zaman alıyor haliyle de iş uzuyor.

 İnstagrama ekledim ama bloğuma ekleyememiştim bi  türlü. Şimdiye kısmet oldu. Kırnap ipe tutkal sürüp sertleşmesini sağlıyorum. Daha sonra kitap ya da dergi sayfalarından kestiğim figürün etrafını tekrar tutkal sürüp kırnap iple geçiyorum. Burada şekil vermek ve o şekilde kalmasını sağlamak gerekiyor. Figürleri hazırladıktan sonra ince tabaka duralitlerim vardı önceden kalma onları istediğim boyutta kesip yine tutkal ve kum kullanarak zemin yaptım. Yaptığım zemine figürleri monte ettim yine tutkalla.Bu aşamada da kurumasını sağlayıp sağlamlaştırmak için desteklemek gerekiyor yoksa öne arkaya yatabiliyor figürler.Kuruduktan sonra işlem bitiyor. Çalışmama bir isim koyayım dedim. ''Bir Tatlı Huzur '' da karar kıldım :)









(Bu videonun fonunda Barış Özcan var.Takip etmiyorsanız Youtube dan mutlaka takip etmenizi öneririm.)

Bu çalışmayı yaparken Stefan Zweig'in Olağanüstü Bir Gece adlı  kitabını okuyordum. Mert'in bir kaç yıl önce Satranç adlı eserini getirmesiyle başlamıştı Stefan Zweig'i okumam.En son kitap fuarından Melih Ogün'ün başka kitaplarını almasıyla devam etti en son da halamla bir kaç kitabını aldık. Bir numara hala Satranç ama Olağanüstü Bir Gece 'de çok çok çok güzeldi.
Stefan Zweig'in bu tür eserlerine novella deniliyormuş. Novella ne derseniz  buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Zaten ince bir kitap olması bir de içine alıp sürüklemesiyle hemencecik bitiveriyor. Ben bayılıyorum Zweig okumaya. . 
Olayı anlatmadan altını çizdiğim yerlerden biraz paylaşayım.

'' İlk kez iyiliğin ve kötülüğün insanın içinde yaratabileceği haz adına ne varsa hepsini hissettim,fakat benim nerelere vardığımı asla bilemeyeceksiniz,beni asla tanıyamayacaksınız: Ey insanlar. siz benim sırrımı nereden bileceksiniz!''

''İnsanları sevindirmenin bu kadar iyi ve kolay olduğunu niçin daha önce hiç anlamamıştım!''

'' Açlıkla bir vitrini seyreden birinin bakışları beni kahreder, bir köpeğin neşeyle sıçrayışı büyüleyebilir.''

'' Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık.Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.''
SEVgiler

Hiç yorum yok: