15 Eylül 2010 Çarşamba

BİLGİ YARIŞMALARI

Bilgi yarışmalarını sever misiniz bilmiyorum ama ben çok seviyorum.Bilmediğim ne kadar çok şey olduğunu daha iyi anlıyorum.Televizyonda şu sıralar kaç tane bilgi yarışması var bilmiyorum gerçi var mı onu da bilmiyorum ya :)

Ama benim favorim'' Kelime Oyunu''.Bu yarışmayı izlerken çok eğleniyorum.Yarışmanın güzelliği hem soruları sorarken yapılan kelime oyunlarında hem bildiğin şeye başka bir açıdan baktırmasında hem de sunucusunda.Sunucusunda iş yoksa yarışma ne kadar iyi olursa olsun bence işi zor.Ama İhsan Varol sadece bir sunucu olarak değil soruları hazırlama kısmında olduğu için de olaya çok hakim yarışmacılarla olan diyaloğuda çok iyi.

Evde çocuklar bile alıştı kanalları gezerken eski bölümlerinin tekrarına bile rastlasalar hemen durup izleme ve bana haber verme moduna geçiyorlar.Küçük oğlum İhsan beyin neden ayakta durduğuna neden onun da diğerleri gibi oturmadığına takmış durumda.Bi yere otursa çocuk rahat edecek :)Yorulduğunumu düşünüyor artık bilmem
.

Eğer kelime oyununu keşfetmeyen varsa mutlaka tavsiye ederim.Tabii ki yeni yayın döneminde nerede olacak kaçta olacak bilemiyorum.Şu sıralar evde televizyonda olmadığı için uzak kaldım biraz.


Bir de internet üzeride yarışmaktan hoşlandığım siteler var.İkisini dün keşfettim.

İlki ve en eskisi
'' birmilyon''


Bir diğeri ''biliyormusun'' her kategoride 5 kez yarışma hakkı veriyor.Ve her sorunun arasında çok güzel sözlere yer veriyor.


Bu sözde kaydettiklerim arasıda yerini aldı.

''Ne kadar okursan oku,bilgine yakışır bir şekilde davramazsan cahilsin demektir.''

Ve bu Afrika atasözü de öyle

''Bir adam yetiştirirsen bir kişi yetiştirmiş olursun, bir kadın yetiştirirsen bir aile yetiştirmiş olursun.''
Son olarak ''bilgipara''


Bir ara mynet'in yarışmasına da takıldım ama pek çok olumsuzluk yaşadığım için gözümden düştü artık uğramıyorum.

Bilmediğim keşfetmediğim daha nice yarışmalar vardır mutlaka, şimdilik bunlar görüş alanımda olanlar .Herkese keyifli günler.


SEVGİLER

5 yorum:

Nedret dedi ki...

Ben bir KELİMATÖR bellemişim, kıza söylene onu oynarım hep:)))

Nedret dedi ki...

Nurhan'cığım,hemen bir kırtasiyeciden beyaz plastik suluboya paleti al. Sezon bitmeden yap yap sat. Kalıpları kızım getirdi biliyorsun,hepsinden birer tane var yoksa gönderirdim sana. Sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

TV.de kelime oyunun sıklıkla izlerim.Paylaşıma teşekkürlerrr...

nrhnmrl dedi ki...

Söylenmeden olmaz dimi Nedret abla tadı daa iyi çıkıyor öyle :) sevgiler

Annemineli sevindim izlemenize birşey değil sevgiler

yarın guzel dedi ki...

bayılıyorum bende kelime oyununa muhakkak izliyorum dediğin gibi ne kadar çok kelime var bılmediğimiz artık canlı yayınlanmasıda çok guzel oldu bıde turkmax da akşam bır bılgı yarışması vardı kanallar arasında dolaşırken tesadüf buldum ve çok güzeldi adını şimdı hatırlamasamda 21-22 cıvarında 3 kişi yarışıyor kendı aralarında
umarım tvde bu tür programlar çoğalır sevgıler