4 Mayıs 2015 Pazartesi

4 parçalı Kanvas Tablonun Yapımı

Merhaba,
Bu parçalı diğer bir adı ile canvas tablodan ikinci yapışım. İlkini kursta Füsun hocayla beraber yapmıştım. Bu istek üzerine ikinci defa yapıldı. Ve çekebildiğim fotoğrafarı ekledim. İlkinden bi farkı da,ilk yaptığım tablo tamamen bittikten sonra rölyef boyayan  bir bayana vermiştim, bunu ben hem kendim boyadım hem de yapımını sürdürürken boyadım. Yağlıboya ile boyandı.
İlk önce istediğim ebatta tuvaller yaptırdım. İstefiğim desenin fotokopisini tuvaller ölçüsünde büyüttüm ,kalıp çıkarmak için.
Karbon kağıdıyla  desenin genel hatlarını tuvallere çizdim. Etrafındaki dokuuyu vermek için pasta rölyef kullanmadan önce diğer yerlere bulaşmasını önlemek için bantladım. Pasta rölyefi  sürüp süngerle  ve tarakla  doku verdim. Kuruduktan sonra zeminin astar boyasını  attım. Vazodaki  kabarıklığı  vermek için peçete ve tutkal kullandım.İstediğim kabarıklığa ulaştığında çiçek tutkalı  ve nişasta ile hazırladığım hamurdan yeteri kadar aldım merdane  ile açıp vazonun  şekli gibi kesip tutkalla vazonun üstüne yapıştırdım.Dalların yerlerini belirleyip tutkal yardımıyla peçeteleri  yuvarlayıp dal formu verdim desene göre ince ve kalın yapıp yerlerine yine tutkalla yapıştırdım. Yine çiçeklerin yapraklarını çıkardığım  kalıpla hamurdan yapraklar kestim. Ve form vererek yine tutkalla yerlerine yapıştırdım. Bütün hamurlar  kurduktan sonra tekrar yağlıboya ile boyadım. Hamepurdan kelebekleri yapıp boyadım ve istediğim yerlere kondurdum. Yapması bu kadar kısa sürmedi tabii ki :))) epey bir uğraştım. Zaten yağlıboyanın  kuruması bayağı bir zaman alıyor.
Güle güle ve severek kullansınlar inşallah.













Sevgiler

Hiç yorum yok: