17 Ekim 2018 Çarşamba

Osman Balcıgil Kitapları 2

Merhaba


Bugün de iki kitabından bahsetmek istiyorum. İlkinde yazdığım gibi yine araştırmanın bol olduğu yine deryaya daldığım iki kitap oldu. İlki Bir ''Sabahattin Ali''  Romanı Yeşil Mürekkep
'' SABAHATTİN ALİ '' Romanı  YEŞİL MÜREKKEP Bir 
Sabahattin Ali  hem bir yazar hem de bir şair. Pek çok şiirini şarkı sözü olarak biliriz, dinleriz,söyleriz.

Kitap , Sabahattin Ali'nin  41 yıllık ömründen kesitler sunuyor. Sürekli sıkıntılarla ,zorluklarla geçmiş bir ömür.
Yürek acısıyla okuduğum bir kitap oldu benim için. . Ben bu kadarlık kısmını okurken çok üzüldüm ama O bu hayatı yaşamış. Ve geriye harika eserler bırakmış. Acılarıyla beslenmiş.Çok genç yaşta  yitirilmiş bir değer. Ne acılara şahit olmuş bu topraklar diyor insan.
 Kitabı bitirdikten sonra , kitabın arka kapağında yazan iki cümle benim için daha da anlamlı hale büründü. ''Kısacık bir hayata ,nesilden nesile miras kalacak eşsiz eserler sığdırmayı başarmış,vatansever bir aydındı Sabahattin Ali. Yazılarıyla haksızlığa,baskıya ve dayatmalara başkaldıran , aşka aşık bir sevda adamıydı.'' 
Sabahattin Ali hakkında daha önce hiç kitap okumamış olanlara çok güzel bir başlangıç olur. Ayrıca Nebil Özgentürk'ün Sabahattin Ali  belgeselini de izlemenizi tavsiye ederim.
Yapılacak en güzel şey  eserlerini okumak  diye düşünüyorum. 

Ayrıca Nisan Kumru'nun seslendirmesiyle bir Sabahattin Ali öyküsü dinlemekte çok iyi gelecektir.


                                           İPEK SABAHLIK  Bir SUAT DERVİŞ Romanı
1900lü yıllarda yaşamış ,Osmanlı İmparatorluğunun son dönemlerinde gazeteciliğe başlamış  hayat dolu ,mücadeleci,çalışkan,kararlı bir gazeteci ve edebiyatçı Suat Derviş. Bol bol yazmış , eserler vermiş bir yazar. Çocukluğumuzda izlediğimiz Türk sinema filmlerinin arasında olan Fosforlu Cevriye'nin yazarı olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım.

Suat Derviş'in babası İsmail Derviş İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi hocalarından ve  ilk kadın doğumcularımızdan. Dedesi Darülfünunun kurucularından Müşir Derviş Paşa. Üstelik anne tarafından da saraylıdır Suat Derviş ki onun için kitabın arka kapağında ''Suat Derviş hayata ağzında altın kaşıkla merhaba dedi'' cümlesi yazar.
Döneminin en çok okunan yazarlarından olmuş sadece kendi ülkesin de değil Almaya'da ve Fransa'da  da çok okunmuş. 
Nazım'a 
''Başını eğemedim 
Gölgesini çiğnedim''diye şiirler yazdırmış bir kadın Suat Derviş.

Nisan Kumru'nun bu üç eseri tanıttığı  videosuda mevcut fikir almak isteyenlere bırakıyorum.





SEVgiler

Hiç yorum yok: