19 Şubat 2019 Salı

Deniz , Kız Kulesi , Martılar





Merhaba 
Kız Kulesi'ne hiç gitmemiştik. Çocuklar görmek  isteyince yarıyıl tatilinde gidelim dedik ve bize de  görmek nasip oldu böylece.
Kız Kulesi denilince akla efsaneler , çekilmiş harika fotoğraflar , şiirler ve daha neler neler gelir... Benim aklıma bunlarla beraber Sunay Akın'da gelir. Onun için orası Şiir Cumhuriyeti'dir. Kız Kulesi için yazdığı şiirlerden biride şu harika şiirdir. 
....
Çocuğunu asma köprüde sallayan 
bir annedir İstanbul
ki onun
içi süt dolu 
biberonudur Kız Kulesi
soğusun diye suya tutulan
 Sunay Akın

Nasıl güzel benzetmeler yapmış. 
Kız Kulesi olmasaymış sanatın her dalı biraz eksik kalacakmış gibi geliyor bana , konu olduğu her şeyi düşününce.
















Can Yücel'in deyişiyle ''Denizin sokak çocuklarıdır martılar''




































Her tarafı büyüye boyanmış bir İstanbul
Martılar uçuyor kalbimin denizinde 
Mehmet Nedim Bilgiç


.......
İstanbul deyince aklıma martı gelir
Yarısı gümüş yarısı köpük
Yarısı balık yarısı kuş 
İstanbul deyince aklıma bir masal gelir
Bir varmış bir yokmuş
Bedri Rahmi Eyüboğlu


SEVgiler


2 yorum:

uzmanamator dedi ki...

sevmiştim kız kulesini , ve özlem giderdim sayende bol fotoğraf için teşekkürler

nrhnmrl dedi ki...

uzmanamator rica ederim ne demek zevkle :))