11 Şubat 2009 Çarşamba

KULLANDIĞIMIZ DETERJANLARA DİKKAT

Bu iletiyi demin aldım ve sizlerle paylaşmak istedim.Ama paylaşmadan önce başımızdan geçen bir olayı yazayımda kimsenin başına gelmesin.

Geçen gün televizyonda izlemiştim makine için kullanılan malzemelerin zararlarını beyaz sabunla elde yıkayın diyordu doktor.Dedim ki hem elde yıkamayın çok su gidiyor diyorlar hem de elde yıkayın deterjanlar zararlı diyorlar.Hani derler ya aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık.Ama bunu duyunca sevindim denemeyi düşünüyorum.

Ben zaten neredeyse bir seneye yakın parlatıcı kullanmıyorum geçirdiğim bir bir ay var ömrümden en az bi 20 yıl gitmiştir.Benim küçük oğlum ,deterjanları saklarım aslında, parlatıcıyı bulmuş bir mutfağa gittim ki elinde parlatıcı azdı zaten sallamış sallamış köpürtmüş ağzını kokladım kokuyor hemen doktorumuzu aradım kendisine çok güveniriz hemen en yakın hastaneye gidin dedi başka bir şey yok ben hemen eşimi aradım yakınımızdaki devlet hastanesine gittik ama benim yaşadığım korku üzüntü tarif edilemez cinsten.Neyse bize devlet hastanesinde Çapa'ya götürmemizi söylediler.Akşamın köründe Çapa'ya git çocuk doktorları baktı filim filan çekildi.

Parlatıcı en zararlısı ve en tehlikelisiymiş.Bir ay kadar bekliycez dediler ama bu sırada nefes almada bir problem yaşarsanız derhal getireceksiniz deyip yolladılar.Ben her akşam nefes kontrolünde kendimi tutamayıp sürekli ağlıyorum.İnternetten araştırmalar filan yaptım parlatıcının etkisi hemen ortaya çıkmazmış günler geçtikçe boğazda yapışma yaparmış ve çocuk nefes alamaz duruma gelirmiş.Hastanede balonlama diye bir yöntemle o şişliği açarlarmış.Aynı şey bir kaç kere daha olursa artık nefes alabilmesi için boğaza bir delik açarlarmış.

Ve markalı ürün olmasıda ayrı bir tehlike daha iyi sonuç alınsın diye tabii ki daha kalitelisini kullandıklarından tehlike daha da büyüyormuş kaç kere markasını sordular bana.Bunları okuyup düşündükçe Allah'ım neyse bir ayı geçirdim ama nasıl geçirdim ben de bilmiyorum.Neyse oğlumda bir sorun yok doktorumuz o ağzına almış tükürmüştür dedi zira bir damlası bile yeterliymiş.

O günden sonra makineme hiç parlatıcı koymadım.Eşimede bir dolap yaptırdım kilitli hepsini içine tıktım ve kilitliyorum artık.Ama bu elma sirkesi olayını beğendim.Deterjana gelince evet tencerelerimin dibinde kalıyor kalıntı zaten çok zararlı oluklarınıda biliyorum.Başka yolu yokmu ki acaba diye düşünürken bu iletiyi aldım.Ben denemekte fayda var diyorum.Ve gelen iletiyi veriyorum.

Bulaşık Makinası kullanan tüm tanıdıklarınıza iletin lütfen Kullandigimiz deterjanlarin hem cevre hem de sagligimiz uzerinde son derecede olumsuz etkileri var bilindigi gibi. Ozellikle yemek yedigimiz kaplarin temizlenmesinde kullanilan deterjenlarin cok iyi durulansa bile kalinti biraktigi biliniyor uzun yillar boyunca bu kalintilar gidalarimiza bulasiyor ve bu vasita ile sindirim sistemimize tasiniyor. Petrol esasli kimyasal maddelerden olusan ve son derecede guclu olan bu kimyasallar kronik hastaliklarin tetikleyicisi.Bu kimyasallar kanalizasyon sistemine karisiyor oradan da nehirlere gollere ve denizlere . Bu sentetik kimyasallar denizlerde de besin zincirine bulasaraktekrar sindirim sistemimize donuyor ne yazik ki. Bir sure once bir deneye basladim ve bulasik makinasinda ARAP SABUNU kullandim. Daha once doktor tavsiyesi ile cocuklarin biberonlarinin temizlenmesinde kullanmistim dogal ve zararsiz oldugunu biliyordum bulasik makinesinde ne sonuc alacagimi merak ettim. Sonuc harika bulasiklar ter temiz pırıl pırıl oldu ARAP SABUNU hem cok daha ucuz hemde cok daha dogal cevrede yarattigi kirlilik etkisi de cok daha az.Bulasik makinasinin deterjan gozune dolduracak kadar koyup kapagi kapatiyorsun ARAP SABUNU macun gibi sicak su ile rahatca eriyor.Bu deneyden sonra internettende arastirma yaptim pek cok kisi bu metodu kullaniyormus
PARLATICI BÖLÜMÜNE DE ELMA SİRKESİ KOYUYORUM (ama üzüm sirkesi değil..özellikle elma sirkesi)...SONUÇ HARİKA!!! YILLARDIR BUNU UYGULUYORUM..

7 yorum:

Ayça dedi ki...

Çok büyük geçmiş olsun, umarım oğlun iyidir şimdi... Allah korumuş... Üzüntünü öyle derinden paylaştım ki okurken... Parlatıcıyı ben de hiç kullanmıyorum, zaten Ankara'nın suyu sebebiyle çamaşır makinesinin üretici firması kesinlikle önermiyor. Deterjanlarla ilgili hep bir arayış içindeyim ben de. Kalıntı bıraktığını biliyorum... Arap sabunu da annelerimizden kalan bir armağan aslında. Ben hala evde temizlik yaparken herşeyi arap sabunuyla temizliyorum. Makinede de mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler bu harika bilgiyi paylaştığın için...

nrhnmrl dedi ki...

teşekkür ederim ayça oğlum şidi iyi allaha şükür üstünden geçeli bir sene olacak neredeyse bir şey değil sağol canım sevgiler

gulten dedi ki...

merhaba
öncelıkle çok geçmişolsun en korktugum şey bızım ufaklıkda sürekli herşeye meraklı çok dıkkatlı olmak lazım deterjanın her turlüsü çok zarar markete gıdınce en az 3-4 şişe sirke alırım hatta bı gun bırı dedıkı napıyorsunuz bunları bu kadar ? bır-hersabah elmasırkesı bal karışımını içerım ve allah uzak etsın kış geçer grıp olmam
2-kendımı bıldım bılelı hiç parlatıcı kullanmadım hep sirke3-tüm yeşil sebzelerı ılla sırkede bekletırım 4- ayda bır çamaşır makınama bır şişe döker deterjan bölümünden ve en yuksek ısıda en az su ıle makınamı boş çalıştırırım aynı işlemı çaydanlıklarınızda deneyın kıreç vs asla olmaz kı calgon hiç kullanmam 5- her durulamada saçıma en son su sırke uygularım 6-halılarımı helekı bebek varsa evde kesın şart sirke ıle sildırıyorum vb vb aklıma ılk gelenler eee şimdı 3 diil 4-5 şişelazım demi bırı banyoda zaten sureklı dıgerlerı mutfakda derken

sirke aslında çok önemlı bende yıllardır özellıkle bulaşık makınası kullanan herkese parlatıcı kullanmamalarını söylerım makınalar en sonda parlatıcıyı bardak çanak ne varsa içinde uyguluyormuş ve sona bız o tabaga yemek koyduksa yada bardaktan su içtıkse düşünun butun parlatıcı kalıntısı dırekt vucutta

bu arada bulaşık makınasında amway ürünunu kullanıyorum kı bılırsınız amweyin suyunu çıçeklere dökün gübre görevı göruyor asla çıcekler solmaz etmez ama arap sabunu da çok akıllıca

verdıgınız bılgı için çok teşekkurler
sevgıler

sesiber dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım. Ben de metal allerjisinden sonra Amway ürünlerine geçtim. Makina için toz sabunlar var ilk onları denedim ama çok leke bıraktı çamaşırlarda. Uzun zamandır Amwayin tüm temizlik ürünlerini kullanıyorum. Ellerime de vücuduma da hiçbirşey yapmadı. Arap sabununu genel temizlikte çok kullanıyorum. Ahşap zeminleri mükemmel yapıyor. Bulaşık makinasında hiç denemedim, deneyeceğim sayende. Parlatıcı olarak sirke ama tuz işini ne yapacağız. Onun alternatifi var mı?

nrhnmrl dedi ki...

gülten hanım teşekkür edrim çok güzelde bilgiler vermişsiniz kesinlikle bundan sonra bende sirke kullanıcam yeşilliklerde kullanıyordum ama geçen bir doktor yetmez dedi yeşil sabunla yıkayın yoksa kimyasal kalıntılardan kurtulamazsınız dedi sağolun
sesicim sağol anyway evet onu duydum kardeşim anlatmıştı şimdi gülten hanım yazmış çamaşır makinesinde ayda bir sirke ile yıkıyormuş bulaşık makinesindeki tuzda kireçlenmeyi önlemek için biliyorsun demekki orayada sirke doldurabiliriz di mi neden olmasın sağolun sevgiler :=)

3prenses dedi ki...

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler,arap sabununu bugün deniyicem hemen

sesiber dedi ki...

Akşam arapsabununu bulaşık makinasında denedim. Elma sirkesini de parlatıcı bölümüne doldurdum. Sonuç, üzgünüm ama leke leke çıktılar. Tekrar deterjan koyup çalıştırdım. Denemek isteyenlere duyurulur.