3 Mayıs 2009 Pazar

KELEBEKLER ÖZGÜRDÜR !!!!!








MERHABA


Bahar da geldi kelebekler uçuşmaya başlar artık.Ben de folyodan kelebekler yaptım.Aslında ilk amacım kelebeklerle peçete halkaları yapmaktı hatta yapmaya başladım ama kelebeklere renk katacak boncuklarım yetmediği için bu projem yarım kaldı.Ben de bir kaç kelebek daha yapıp onları yaka iğnesi halinde tasarlayıp yakalara kondurayım dedim.Kelebek şeklinde yaka iğneleri var çok gördüm ama ben folyodan yaptım ve kelebeğin şeklinde de deri kesip üstüne yapıştırdım arkasınada iğnesini silikonladım.Ve kelebeklerim böylece tamamlanmış oldu.Kursta sağolsun arkadaşlarım beğendiler.

Habertürk'tede kelebeklerle ilgili bir yazı görmüştüm kendi kelebeklerimi bloğa eklerken bahsederim diye saklamıştım.O yazıdan biraz bahsetmek istiyorum.

Bitki çeşitliliğinin zenginliği ve iklimin elverişli olması nedeniyle TÜRKİYE'de ki kelebek türlerinin yaklaşık üçte biri HATAY'da yaşıyormuş.Ve her zaman ki gibi bu konuda da yeterli denetim olmadığı için HATAY'daki kelebekleride yabancı kelebek koleksiyoncuları gelip toplayıp ülkelerine götürüyorlarmış.Kentte ender olarak bulunan birçok kelebek türünü İsrail,Makedonya ve birçok Avrupa ülkesinden gelen koleksiyoncular yurt dışına kaçırıyorlarmış.Durum ortada yorum yapmaya gerek duyulmayacak kadar anlaşılır diye düşünüyorum.
Bir şarkı var kelebek denilince hep o aklıma gelir
Sözleri ÇİĞDEM TALU(Allah rahmet eylesin) bestesi BORA AYANOĞLU' nunmuş bu sayede de öğrenmiş oldum.
Ya mevsiminde bir çiçeğin, ya pembesinde,
Bazen de bir söğüt dalının serin gölgesinde,
Yaşa dostum gönlünce, ömrünün keyfini sür,
İnsanlar değilse de, kelebekler özgürdür.
Ya sabahında baharın, ya gecesinde,
Bazen de bir çığ damlasının, yalın gerçeğinde,
Yaşa dostum dünyayı, ömrünün keyfini sür,
İnsanlar değilse de, kelebekler özgürdür.
Ya düşlerinde bir çocuğun, ya sevgisinde,
Bazen de yaşlı bir ozanın, iki dizesinde,
Ara dostum dünyayı, ömrünün keyfini sür,
İnsanlar değilse de, kelebekler özgürdür.
Ara dostum dünyayı, ömrünün keyfini sür
İnsanlar değilse de, kelebekler özgürdür
Sayemizede artık onlarda özgür değil.Bu arada kelebeklerin de dişileri erkeklerden daha uzun yaşıyormuş.
GÖNLÜNÜZDE KELEBEKLERİN UÇUŞMASI DİLEĞİ İLE :)

5 yorum:

sssssvebbbbb dedi ki...

Merhaba kelebeklere bayıldım çok güzel yapmışsınız elinize sağlık nasıl yapılıyor pek anlayamadım ben de kendime yapmak isterim tesekkürler

cigdemonur2 dedi ki...

Çok güzel yapmışsın ve yazın için ellerine sağlık.''Kelebekler Özgür Olmalı''...:)

nrhnmrl dedi ki...

sevgili sibel önce güzel yorumuna teşekkür ederim.Nasıl yapıldığına gelince bu işler için kullandığımız folyoyu cetvelle düzeltip bulduğun bir kelebek modelini dış çizgilerinden folyoya çiziyorsun içinin dizaynı sana kalmış kelebeğin arka yüzünden işlemelerini yapıp önden de indirmelerini yapıp alçılıyoruz.Kuruyunca cam sille güzelce temizleyip rapido mürekkebi ile mürekkepleyip biraz kuruyunca bezle silip vernikliyoruz.Kenarlarından kesiyoruz.Ben aynı kelebeğin ölçüsünde deriden parça kestim ona yağıştırdım arkasınada iğnesini taktım bu kadar.Umarım iyi anlatabilmişimdir merak ettiğin yerler olursa yine yardımcı olurum.

Çiğdem sana da teşekkürler mutlu oldum yorumlarınıza :)

Yelda dedi ki...

Hazır metal aksesuarlardan zannettim süper olmuşlar
Ellerine sağlık canım

GeCe dedi ki...

pecetelik çok güzel olur gerçekten oldukça orjinal