14 Mayıs 2009 Perşembe

YUMURTALI TAZE FASULYE



Bu dönemin ilk fasulyesini aldım.Nasıl da özlemiştim.Acaba zeytinyağlısını mı yapayım yumurtalısını mı yapayım diye düşündüm ve en çok yumurtalısını özlediğimi anladım o yüzden de yumurtalı fasulye yaptım.Çok sevdiğim tadına bayıldığım bir yemektir evde herkeste çok sever.Tarifine gelince.
Fasulyelerin uçlarını kırıp yıkadıktan sonra küçük küçük doğruyorum.Tavaya fasulyeleri koyuyorum üstüne üç tane domates ve üç tane de soğan doğruyorum üstüne biraz sıvı yağ gezdirip başka hiçbir şey koymadan kapağını kapatıp pişmeye bırakıyorum.Kısık ateşte pişmesi tavsiye edilir yoksa benim gibi ah altını kısacaktım ah yandı caaanım güzelim fasulye diye inlemenizi istemem:). İyice piştikten sonra tuzunu ayarlayıp yumurtalarını kırıyorum biraz karıştırıp yumurtaları iyice pişirdikten sonra kapatıyorum.Ben yaptığım tavaya 4 ya da 5 yumurta kırıyorum.Eşim bunu yanında taze soğanla beraber dürüm yapılan yufkaya sarıp yemeyi çok sevdiği için fotoğrafını çekerken yanına soğan koydurttu yufka yoktu onu koyamadım.Ama ama ben direk ekmekle tabaktan yemeyi çok seviyorum.Soğuk halide sıcak halide harika oluyor.Deneyenlere şimdiden afiyet olsun diyorum.

Hiç yorum yok: