2 Haziran 2009 Salı

İLGİNÇ BİR CANLI DENİZATI




Denizatları hakkında daha önce bir yazı yazmıştım ama bu harika canlıları bloğumada taşımak istedim.
Denizatları suda yaşayan diğer canlılardan çok farklılar.En büyük özelliklerinden bir tanesi tek eşli olmaları.Onları sadece ölüm ve bir fırtına sonucu birbirlerini kaybetmeleri ayırabiliyormuş.
Ve daha sonra eş bulamıyorlarmış.
Ama bundan daha da ilginç olan bir durumları var ki bakalım öğrenince nasıl tepki vereceksiniz.
Bu canlılarda doğum yapabilme ayrıcalığı erkeklere verilmiş.Evet erkekleri hamile kalabilen tek canlı türü.Erkeğin hamileliği süresince dişi olan her sabah eşini ziyarete geliyormuş.
Denizatlarının diğer bir ilginç özellikleride göz yapıları.Gözlerinin herbiri aynı anda başka taraflara bakabiliyor.
Hangi hayvan renk değiştirir diye sorsam herkes eminim ki bukalemun der .Ama denizatları bukalemunlardan daha iyi renk değiştirme özelliğine sahiplermiş.
Ve izlemeden geçmeyin dediğim bir video var şimdi bir denizatının doğum yaptığı anı çekmişler inanılmaz muhteşem tavsiye ediyorum.

2 yorum:

cimcime dedi ki...

Kız nette çok gezen biriyim, Allah canımı alsın senin gibi meraklısını inan görmedim.

Ne kadar meraklısın öyle, bu bilog işine. Sevdim bilogunu, kolay gelsin.

Selamlar..

nrhnmrl dedi ki...

sizede selamlar sevgili maydanoz .Yine beklerim.