7 Haziran 2009 Pazar

OYUN HAMURU YAPTIK

Oğlum sürekli hadi oyun hamuru alalım deyip duruyordu.Ben de alıp para vermeye ne gerek var ben sana evde yaparım dedim.Cuma günü hadi yapacaktın yap bakalımla başlayan cümleler kurulmaya başlanınca ben de işe koyuldum.Biraz araştırdım bir tarif buldum.Ve hemen uygulamaya geçtim.Soğumasını bekleyemediler havada çok sıcak yaptıkları biraz çabuk yamuldu ama olsun bayağı eğlendiler :) Sizler de belki evde yapmak istersiniz diye tarifini yazayım.

Malzemeler:
1 bardak un
1 bardak su
1/2 bardak tuz
2 çorba kaşığı sıvı yağ
2 çorba kaşığı elma sirkesi
zerdeçal,tarçın,şeker pancarı,sumak(hamuru yemeğe filan kalkarlarsa lezzetli olsun bariiii :) )
Yapılışı:
Suyu tavaya koydum içine birbirine karıştırdığım unu ve tuzu ekleyip topak kalmayacak şekilde karıştırdım.Elma sirkesini ve yağını da ekleyip pişirmeye başladım.Piştikçe hepsi bir güzel toplanıyor.Biraz daha pişirdikten sonra ocağın altını kapatıp hamuru ben 5 parçaya böldüm.Bunu siz kendiniz kaç renk yapacaksanız o kadar parçaya ayırabilirsiniz.Birinci parçamızın içine göz kararı rengini beğenene kadar tarçın ekledim.Ve çok güzel bir kahverengi ortaya çıktı.İkinci hamurumuza yine aynı şekilde zerdeçal ekledim ondan da güzel bir sarı elde ettim.Üçüncü hamurumuza sumak ekleyip bir güzel morumsu bir renk elde ettim.Dördüncü rengimizide evde bulunan şeker pancarının suyunu ekleyip pembe renk elde ettik.Tutturdu mavi isterim diye onun için bir baharat v.b. bulamadığım için onada evdeki su bazlı mavi boyamızdan ekleyip mavi hamurumuzuda elde ettik.Şimdilik bu kadar renk çeşitliliği yeter dedim.Soğumadan başladılar oynamaya iyi de eğlendiler.İşleride bitince hepsini ayrı ayrı küçük poşetlere sarıp bir torbada sakladık.Evde eski hamurlardan kalma oyun hamuru kutuları varsa onlarda saklamak için kullanılabilir.Hamurlarımız şimdilik gayet iyiler bir kuruma filan yok.Oyun hamuru maceramız böyleydi.Herkese şimdiden iyi bir hafta diliyorum.


Bunlarda renk vermek için kullandığımız malzemeler.Tanıtayım zerdeçal yanında şeker pancarı,sumak ve tarçın.Kırmızıbiber olsaydı onuda deneyecektim ama yoktu:)
Bunlarada oğlumun iyice sıcaktan mayışmış olan şaheserleri;bir ev,bir kayık,dondurmalar,kol çalıştırma aleti v.s v.s. :)

3 yorum:

Şenay- Doğam dedi ki...

Küçük prensi önce öpüyor ve tebrik ediyoruz :) vee tarif için de teşekkür ederim.. aklıma renk vermek için bu tür malzemeler katabileceğim gelmezdi.. çok güzel bir fikir.. tekrar Teşekkür ederim ;)

nrhnmrl dedi ki...

teşekkür ederiz rica ederim sevgiler :)

embir dedi ki...

Nurhancım süper olmuşlar, ne güzel oynamışlardır. Emeğine sağlık.